cx 5oo

Diskuze o motorkách ve stylu caféracer.

Re: cx 5oo

Příspěvekod Zbyněk » 3. 1. 2013 17:43

Tak stavějte kluci. Motoforza dělá myslím i malosérii,když tak je zkuste oslovit a uvidíte.
Soutěžím o titul nemehlo roku.
Zbyněk
 
Příspěvky: 1721
Registrován: 10. 10. 2009 16:59
Bydliště: Velké Kunětice

Re: cx 5oo

Příspěvekod akapl » 3. 1. 2013 21:23

Zatím mi to jde překvapivě dobře, ikdyž jsem teprve u toho kopyta. S laminátem nemám žádnou zkušenost, ale už se na to docela těším.

Kdyby měl někdo zájem, můžu sem dát pár fotek a případně i nějaký náčrtky který jsem si stvořil. ...teda pokud se někdo další chce pustit do výroby vlastního sedla.
akapl
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 42
Registrován: 3. 12. 2012 21:06
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem

Re: cx 5oo

Příspěvekod Zbyněk » 3. 1. 2013 21:33

Představ se a potom šup pumpu do našich strojů i s tím jak to přestavuješ.
Soutěžím o titul nemehlo roku.
Zbyněk
 
Příspěvky: 1721
Registrován: 10. 10. 2009 16:59
Bydliště: Velké Kunětice

Re: cx 5oo

Příspěvekod akapl » 3. 1. 2013 21:41

OK, zkusím o sobě něco napsat a pak založím vlákno kam budu dávat svoje poznatky získané při stavbě pumpy.
akapl
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 42
Registrován: 3. 12. 2012 21:06
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem

Re: cx 5oo

Příspěvekod CX 500 » 4. 1. 2013 21:31

Já taky preferuju "dvojzic" a pokud se ti podaří něco vymodelovat i vzadu s bobkem, rád se podívám.
Apropó máte zkušenosti s materiálem, který použít jako výplň sedla? Na okruhovku stačila karimatka, ale tam se sedí 20, 3O minut :lol:
CX 500
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 6
Registrován: 2. 1. 2013 16:04
Bydliště: Jablonec n. N.

Re: cx 5oo

Příspěvekod akapl » 5. 1. 2013 00:54

Právě jsem finálně vybral ze tří návrhů zadní části sedla (zkusil jsem si udělat hrubej model). Byla to fuška, koupil jsem na to cestou z práce desku fasádního polystyrenu (extrudovaný v OBI neměli), abych nakonec zjistil, že je to materiál na dvě věci. Navíc se mi při řezání zlomil plně vytažený odlamovací nůž, takže dál jsem pokračoval jen s použitím žiletky. Místo polystyrenu jsem použil takovej pevnej pěnovej matroš který se v podobě teplem svařených "konstrukcí"používá do kartonových krabic, aby se zboží nerozbilo. Z toho jsem si udělal přibližné tvary čalounění sedla, abych měl představu jak by to mohlo vypadat. Měl jsem první návrh konce sedla hranatého tvaru, druhý návrh kulatého tvaru a třetí elipsoidní do špičata (blbě se to popisuje a chápu, že i představuje). Nakonec jsem si vybral to nejšpičatější, takže sedlo bude mít na konci decentní bobek, ale ne laminátový, ale bude to jen vytvarovaná zadní část polstrování.

Výsledek by měl vypadat trochu jako na téhle fotce, ale bobek bude výraznější a sedlo nebude rovné, ale lomené nahoru (protože nebudu řezat držák):
Image

Původně jsem chtěl sedlo co nejvíce podobné tomu které má na své motorce Dave Mucci (horní foto), ale nakonec mě víc oslovil celkový vzhled motorky Scotta Enriqueze (spodní foto):
Image

Hotové sedlo bude kombinací obou. Zítra na tom chci zase trochu zapracovat, tak potom založím nové vlákno v "Naše stroje" a nasekám tam nějaké fotky.

Co vím, tak dost lidí používá na sedlo výplň z autosedaček (kterých je na šroťáku dost) a na to se dává paměťová pěna.
akapl
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 42
Registrován: 3. 12. 2012 21:06
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem

Re: cx 5oo

Příspěvekod Laf666 » 9. 1. 2013 01:55

Ahoj, jsem rád za tohle téma... přidám se do CX500 klubu ;-)

Zatím jsem tady spíš očumoval a chytal rozumy, ale teď bude s kým řešit detaily u konkrétního modelu. Ke kafáčům mě přivedl vloni kamarád a okamžitě mě to chytlo, CX500 je moje první stavba a už nějakou dobu ji mám rozebranou v dílně. Profil na motorkářích včetně pár fotek: http://laf666.motorkari.cz (v současnosti už je rozebraná celá, na rámu probíhá řezání, sváření a chystám lak). Nečekejte ale žádné naleštěné červeňoučké kafíčko, zároveň se mi totiž líbí rat bikes :twisted:

Ohledně sedla: koukněte na RGK Street Trail a Street Tracker. Myslím, že kdo nechce dělat na CX500 bobek, tak je tenhle tvar nejlepší - podrží p*del při "děsivé akceleraci" kalovek líp, než rovné prkno Mucciho.

A dovolím si lingvistickou odbočku - proč zmiňuju kalovky? Bahenní pumpa je nešťastný překlad. Gülle jsou v němčině prostě s*ačky, žádné bahno. Takže kalovka. A k té mašině to sedí ;)
CX500 Rat Racer
Laf666
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 8
Registrován: 8. 9. 2012 18:00

Re: cx 5oo

Příspěvekod akapl » 9. 1. 2013 17:42

Pánové je fajn, že se tu zformovala takováhle "buňka pumpařů". Podělte se také o svoje plány a nápady na úpravu téhle netradiční krásky.
Já jsem tu svou už představil v "naše stroje" http://forum.cafe-racer.cz/viewtopic.php?f=7&t=2254, tak se nestyďte a ukažte co máte nebo chcete mít.
akapl
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 42
Registrován: 3. 12. 2012 21:06
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem

Re: cx 5oo

Příspěvekod duso » 20. 1. 2013 19:27

ještě bych se rád zeptal máte někdo zkušenosti s přehazování vidlic z mladších motorek?Třeba zrovna na cx-ku to nejsou zrovna závodní vidlice a o brzdách ani nemluvím..
duso
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 6
Registrován: 24. 12. 2012 14:47
Bydliště: Orlovice

Re: cx 5oo

Příspěvekod Zbyněk » 20. 1. 2013 19:52

Dej tam progresivní pružiny.V manuálu máš napsáno jak mají být dlouhé origo pružiny,jestli už nemáš po jejich zenitu pružení.Brzdy jsou na úrovni doby vzniku.Spíš myslíš jiné průměry kotoučů a jiné brzdové třmeny a k tomu vyrobit přechod nohavice-třmen.Jinač přehodit střeva z jiných vidlic problém není.
Soutěžím o titul nemehlo roku.
Zbyněk
 
Příspěvky: 1721
Registrován: 10. 10. 2009 16:59
Bydliště: Velké Kunětice

PředchozíDalší

Zpět na motorkách

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků