Ergonomie posedu na café raceru

Diskuze o motorkách ve stylu caféracer.

Ergonomie posedu na café raceru

Příspěvekod Horác » 6. 2. 2013 13:47

Pro srovnání ergonomie posedu, výška jezdce 183 cm:
06wi0152IaRtJUyUyUy0.png
06wi0562IaRtJUyUyUy0.png
06wi0841IaRtJUyUyUy0.png
06wi0349IaRtJUyUyUy0.png
06wi0417IaRtJUyUyUy0.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
DUCATI Paul Smart 1000LE...to je moje závislost...
Obrázek
Horác
Uživatelský avatar
Člen CRC
Člen CRC
 
Příspěvky: 2017
Registrován: 25. 9. 2009 19:04
Bydliště: Liberec

Re: Ergonomie posedu na café raceru

Příspěvekod lubo » 6. 2. 2013 14:10

Ahoj, to mně nějak nesedí, řekl bych, že Sport 1000 má řídítka výrazně níž než 1000S, ostatní rozměry by měly být v podstatě stejné - tak proč je jezdec na 1000S výrazně více skloněný? Spíše se schovává za kapotáž, řek bych :) .
lubo
 
Příspěvky: 28
Registrován: 7. 3. 2011 16:53
Bydliště: Brno

Re: Ergonomie posedu na café raceru

Příspěvekod Horác » 6. 2. 2013 14:21

Sport1000 určitě nemá řídítka níž než Sport1000S (Paul Smart). Ale můžeme to poměřit na prvním jarním srazu.
DUCATI Paul Smart 1000LE...to je moje závislost...
Obrázek
Horác
Uživatelský avatar
Člen CRC
Člen CRC
 
Příspěvky: 2017
Registrován: 25. 9. 2009 19:04
Bydliště: Liberec

Re: Ergonomie posedu na café raceru

Příspěvekod mm-art-airbrush » 6. 2. 2013 14:53

Tak to si toho novýho Nortona neobjednám :lol:
mm-art-airbrush
Uživatelský avatar
Člen CRC
Člen CRC
 
Příspěvky: 1183
Registrován: 25. 1. 2010 10:28
Bydliště: Tábor

Re: Ergonomie posedu na café raceru

Příspěvekod VikousS4 » 6. 2. 2013 14:59

Jsem přesvědčen, že Sport 1000 (S) od 2008 má úplně jinou ergonomii než Sport 1000 2006, včetně Paul Smart. Jel jsem na obou generacích, vím přesně a stačí se podívat na polohu stupaček a jejich uchycení na Sport 1000 (S) od 2008....jediný rozdíl mezi oběma 2008 je ten, že verze S (kapota) má nižší řidítka, standardní Sport má řídítka podstatně výš a i když je na foto model Sport 1000 2006, je zřejmě myšlen Sport 1000 od 2008.....shrnuto: modely Sport 1000 2006 mají mnohem radikálnější ergonomii než 2008, a zejména nahá 2008 je pohodlnej cesťák pro holky :)
VikousS4
Uživatelský avatar
Člen CRC
Člen CRC
 
Příspěvky: 578
Registrován: 1. 9. 2010 12:31
Bydliště: Praha

Re: Ergonomie posedu na café raceru

Příspěvekod speedmax » 6. 2. 2013 15:07

Mě to je jedno, já se kochám
imagesCAKX4OOH.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
speedmax
Uživatelský avatar
Člen CRC
Člen CRC
 
Příspěvky: 744
Registrován: 7. 10. 2009 06:58
Bydliště: Sever

Re: Ergonomie posedu na café raceru

Příspěvekod Horác » 6. 2. 2013 15:13

Přijde mi, že na PS mám ruce jako na tom S-ku ale nohy jako na té nahaté Sport1000...
DUCATI Paul Smart 1000LE...to je moje závislost...
Obrázek
Horác
Uživatelský avatar
Člen CRC
Člen CRC
 
Příspěvky: 2017
Registrován: 25. 9. 2009 19:04
Bydliště: Liberec

Re: Ergonomie posedu na café raceru

Příspěvekod JirkaJ » 6. 2. 2013 16:10

Vám se už hodně stýská po bolavých zádech, co? :-D
JirkaJ
Uživatelský avatar
Člen CRC
Člen CRC
 
Příspěvky: 792
Registrován: 2. 10. 2011 18:06
Bydliště: Praha

Re: Ergonomie posedu na café raceru

Příspěvekod nevo7 » 6. 2. 2013 16:53

Presne nad niecim podobnym som nedavno rozmyslal, ked som robil riaditka /ohyb/ a sedacku /vyssie, nizsie, dalej od nadrze ci blizsie/.
Je nieco univerzalne predpisane pre posed na CR?
Iste asi nie, kazdy vyrobca to vyraba inac ako vidim /ale zas bezna produkcia SS ci naked ma nejake pravidla - ako vysoko sedacku, ako ohnuty chrbat, ake riaditka/.
A ked si to staviam, priblizne to dam, co mi najviac vyhovuje /zatial aspon v garazi na stojane/ mojim proporciam. Ale verim, ze realitu uvidim az na jar, ked sa na tom preveziem 200-300 km naraz a co ma bude boliet, ci vadit mi. :shock:
Každy je v niečom dobrý. Ja jazdím.
Jawa 3.5 63X Racer, XJ600 S.T. v príprave
nevo7
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 462
Registrován: 12. 11. 2012 15:56
Bydliště: Nová Dubnica, SR

Re: Ergonomie posedu na café raceru

Příspěvekod VikousS4 » 6. 2. 2013 21:05

Horác píše:Přijde mi, že na PS mám ruce jako na tom S-ku ale nohy jako na té nahaté Sport1000...


A přesně tak to je...

1.) První generace Sport 1000 (monoposto) 2006-2007 včetně Paul Smart, nejextrémnější ergonomie - daleko a nízko řidítka, stupačky hodně vzadu a vysoko; mimořádně tvrdá a neseřiditelná přední vidle, na zadku asymetricky uložená a taky hodně tuhá jedna pružící jednotka, ale narozdíl od předku plně seřiditelná, výfuky na jedný straně, Smart samo plně seřiditelný ohlinsy....zážitek z jízdy úžasnej a poctivě vydřenej a tím i zaslouženej, takže férový CR, jak známe ;)

2.) To se samozřejmě nelíbilo fajnovkám, který chtěly mít stylovou ducatku v CR kabátě a sem tam se na ni i svízt a nejlíp i s nějakou bábou (nejvíc jich je vidět hlavně za mořem :? ), a tak si v Bologni vybrečely "faceliftovanou" Sport 1000 biposto (2008), kde jsou narozdíl od 2006 daleko výš řidítka, stupačky dole a vepředu ve srovnání s 2006, dokonce myslim, že je to stejný jako na GT 1000, ...kejvačka stejná jako na GT 1000, uzpůsobená pro dvě tlumicí jednotky vzadu...ergonomie je daleko bližší GT 1000 a jinejm běznejm naháčům....diametrální rozdíl oproti 2006; a vzhledem k tomu, že Smarty už nebyly tak Ducati ještě vypustila polokapotu Sport 1000S 2008-2009, která je úplně stejná jako biposto 2008, krom řidítek, ty jsou stejný jako 2006 co máme my...

Takže pro ty co by se někdy rozhodovali, kterou?....na první pohled vypadaj obě generace možná hodně podobně, ale z hlediska ergonomie se jedná o úplně jiný stroje a kdo chce jezdit opravdický café, má jasno..... :)
VikousS4
Uživatelský avatar
Člen CRC
Člen CRC
 
Příspěvky: 578
Registrován: 1. 9. 2010 12:31
Bydliště: Praha

Další

Zpět na motorkách

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků