Nastal čas bojovat s STK

Diskuze o motorkách ve stylu caféracer.

Re: Nastal čas bojovat s STK

Příspěvekod TeaRacer » 5. 2. 2014 21:11

Vzhledem k plodné diskusi a "velkému" zájmu připojuji toto:
1. Odkaz na podrobný popis závad na STK (tj.to co nám můžou vytknout)
http://www.stk-myto.info/kontrolni_ukony_01052012.pdf

2. Vysvětlení co znamená závada A, B, C.
A) lehká závada - nemá zásadní vliv na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích (zatím bezprostředně neohrožuje bezpečnost provozu) - vozidlo projde úspěšně TP

B) vážná závada - ovlivňuje provozní vlastnosti vozidla, ale neohrožuje bezprostředně bezpečnost jízdy vozidla nebo provoz na pozemních komunikacích - vozidlo je hodnoceno jako dočasně způsobilé k provozu, závada musí být odstraněna a provozovatel je povinen zajistit přistavení vozidla k opakované technické prohlídce (do 30 dnů bude kontrolováno pouze odstranění zjištěných závad)

C) nebezpečná závada - bezprostředně ohrožuje bezpečnost jízdy silničního vozidla nebo bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, nebo ohrožuje životní prostředí - vozidlo je hodnoceno jako nezpůsobilé k provozu; provozovatel je povinen zajistit odstranění nebezpečné závady, přistavení vozidla k opakované technické prohlídce (do 30 dnů bude kontrolováno pouze odstranění zjištěných závad)

3. Jeden z prvních příkladů:
Bod č.1 (Popis závad, strana 67 - kapitola 5.2.2.4
- Použití širšího nebo menšího (např.z 18" na 17") ráfku s kvalitnější pneumatikou (moderní tvar, nižší profil) než je psáno v originálním (a tudíž starém, době vydání poplatnému) TP.
Řešení:
Zajistit, domluvit tento problém jako vyjímku, která nemusí být uvedena ve velkém TP - stačilo by tedy zařazení do kategorie závad typu A.


PS.Než něco odepíšete nejprve se několikrát zhluboka nadechněte, zamyslete se a pište pouze konstruktivní odpovědi. Mlčeti zlato, neztrapňujte se, prosím.
TeaRacer
 
Příspěvky: 65
Registrován: 28. 4. 2012 19:01

Re: Nastal čas bojovat s STK

Příspěvekod 2stroke » 5. 2. 2014 22:58

Víš, já ti fandím, ale to, co by si chtěl změnit, je jako bojovat s větrnými mlýny...není v zájmu státu cokoliv v tomto směru měnit, naopak v zájmu státu (potažmo dovozců, výrobců motorek, aut - lobby) je, aby se kupovaly nové motorky/nové auta a nejlépe po skončení záruční doby...
2stroke
 
Příspěvky: 518
Registrován: 3. 7. 2011 20:02

Re: Nastal čas bojovat s STK

Příspěvekod Vovec » 6. 2. 2014 19:05

Mít legálně přestavěnou motorku není nic nemožnýho, mám pocit že jistá legislativa je již vypracovaná, bohužel finančně to bude dost nezajímavý až si troufám říct nedostupný .
Vovec
 
Příspěvky: 2
Registrován: 17. 7. 2013 20:55

Re: Nastal čas bojovat s STK

Příspěvekod Dargas » 6. 2. 2014 19:10

Jestli nekdo znate nejakyho stavitele, zkuste se poptat jeho, jak to ma osefovany.
Kawasaki Zephyr 550
Dargas
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 879
Registrován: 25. 9. 2009 23:14
Bydliště: Jihlava

Re: Nastal čas bojovat s STK

Příspěvekod mm-art-airbrush » 6. 2. 2014 19:21

Znám kluky z VMP. Řeší se to přes Německo- tam jde ZATÍM JEŠTĚ dostat razítko k provozu na cokoliv trochu rozumného. Takže důvěrný kamarád (flaška opravdu nestačí) s německou občankou "to" od tebe koupí coby moto na díly. Oběhne si otyp po přestavbě, přihlášení a prodá ti jí. Vyjde to na "pár" Masaryků.
mm-art-airbrush
Uživatelský avatar
Člen CRC
Člen CRC
 
Příspěvky: 1183
Registrován: 25. 1. 2010 10:28
Bydliště: Tábor

Re: Nastal čas bojovat s STK

Příspěvekod Jirka » 6. 2. 2014 19:57

Taky jsem slyšel, že to jde jak píše Martin.
Ale pro většinu "stavitelů" dost komplikovaný a časově a finančně náročný. Představuje to min. :
1. obstojně umět německy nebo anglicky
2. najít toho německýho kámoše co bude ochoten za patřičný obnos tu anabázi s motorkou absolvovat.
3. odvézt a následně dovézt motorku z Německa
4. absolvovat dovozovou STK u nás před přihlášením
5. samotné přihlášení
Není schůdnější prostě tu motorku před STK přeházet do stavu aby to jakš takš prošlo a pak zpátky ? S ohledem na stále kontrolovanější prohlídky ( někde snad prý už mají i kamery ) je to zatím nejjednoduší řešení ( teda kromě uplacení, ale to tady nemá cenu veřejně řesit ;) )
Jirka
Člen CRC
Člen CRC
 
Příspěvky: 1698
Registrován: 1. 10. 2009 21:45
Bydliště: Blansko

Re: Nastal čas bojovat s STK

Příspěvekod 2stroke » 6. 2. 2014 23:10

Jirka> Jj,známý na STK to jistí :mrgreen:
2stroke
 
Příspěvky: 518
Registrován: 3. 7. 2011 20:02

Re: Nastal čas bojovat s STK

Příspěvekod Jirka » 8. 3. 2014 19:31

Už to nebude jen boj s STK jednou za dva roky, ale asi každou vyjížďku :( :( :(
210804_1780675101522189568197191795115005n.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Jirka
Člen CRC
Člen CRC
 
Příspěvky: 1698
Registrován: 1. 10. 2009 21:45
Bydliště: Blansko

Re: Nastal čas bojovat s STK

Příspěvekod mm-art-airbrush » 8. 3. 2014 19:50

Jirko, to je nějaké zbožné přání kdoví koho ;)
mm-art-airbrush
Uživatelský avatar
Člen CRC
Člen CRC
 
Příspěvky: 1183
Registrován: 25. 1. 2010 10:28
Bydliště: Tábor

Re: Nastal čas bojovat s STK

Příspěvekod guzi76 » 10. 3. 2014 18:51

A i když projdeš celou procedůru,jak píše Jirka,není zaručené,že ti motocykl přihlásí!
Příkl. kamarád dovezl auto z Rakouska,Pontiac Trans Am.Auto vyrobeno pro Evropu,koupeno jako nové v autosalonu v Rakousku,homologované pro provoz v Evropě a u nás muho nepřihlásili.
... desmodue ...
guzi76
Uživatelský avatar
Člen CRC
Člen CRC
 
Příspěvky: 1359
Registrován: 19. 8. 2010 10:14
Bydliště: Plzeňsko

PředchozíDalší

Zpět na motorkách

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 2 návštevníků

cron