Košíčky X Zvonečky

Diskuze o motorkách ve stylu caféracer.

Re: Košíčky X Zvonečky

Příspěvekod JirkaJ » 28. 1. 2017 10:12

Rozdíl mezi přímým filtrem (košíčkem) a trumpetkou je hlavně ve filtrování vzduchu.

Přímé filtry mají velkou plochu filtračního materiálu a tak umožní nasávat vzduch s menším odporem než přes papírový filtr v airboxu.
Naproti tomu trumetky vzduch nefiltrují a slouží jenom k optimálnímu nasátí vzduchu do karburátoru. Ta síťka na fotce je spíš proti kamínkům než aby filtrovala prach, na to má příliš malou plochu.

Nahrazením airboxu přímým filtrem zásadně zkrátíš sání a to má vliv na průběh točivého momentu. Mě poladěný motor v BMW fungoval podstatně lépe s dlouhým sáním a airboxem (upraveným) než s přímými filtry nebo krátkými trumpetkami. Zásah do sání samozřejmě rozhodí karburátory a bude to potřebovat přetryskovat.
JirkaJ
Uživatelský avatar
Člen CRC
Člen CRC
 
Příspěvky: 792
Registrován: 2. 10. 2011 18:06
Bydliště: Praha

Re: Košíčky X Zvonečky

Příspěvekod JirkaJ » 28. 1. 2017 10:22

A ještě drobnost. Airbox krom toho, že drží vzduchový filtr je hlavně tlumičem sání. Při laborováním se sáním jsem na problém s hlukem narazil ... k čemu je parádně dýchající motor, když jsem se při každém otevření plynu lekl jeho řevu. Ale já měl úzkou nádrž a hrdla sání mi vycházela natočená směrem na mě. To u Yamahy asi nehrozí.

Při vymýšlení také nezapomeň na teplotu nasávaného vzduchu. Cílem je dostat do motoru co nejvíc kyslíku ... ohřátý vzduch za motorem tomu moc nepomáhá.
JirkaJ
Uživatelský avatar
Člen CRC
Člen CRC
 
Příspěvky: 792
Registrován: 2. 10. 2011 18:06
Bydliště: Praha

Re: Košíčky X Zvonečky

Příspěvekod Dančic » 28. 1. 2017 10:24

Nevím, jak to vypadá u jiných strojů z té doby, ale řekl bych že podobně jako u mé CB750 Fourky - v oirgo filtrboxu jsou vlastně ty "trumpetky" taky, jenom prostě ústí do prosotru, ve kterém je již přefiltrovaný vzduch přes papírový filtr se vskutku velkou sací plochou... věřím tomu, že kdybych to zahodil a nasadil tam ty košíčky, tak ztratím podstatnou část výkonu... Myslím, že když se vymýší nový filtrbox s tím, že se používá všemožných elektronických simulací a výsledky ověřují na brzdě, je to práce pro několik odbroně vzdělaných lidí na několik týdnů či měsíců, aby se dosáhlo optimálního výkonu...

Ale ty "trumpetky" v tom v základě stále mají zásadní vliv... Brácha by možná někde našel článek o tom, jak tyto samostatné trumpetky konstruovat tak aby vskutku něčemu pomohly a myslím, že to nebylo zas tak těžké... zkusím se ho na to zeptat.
Honda CB 750 F2 SOHC
Honda CJ 250 T
Dančic
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1220
Registrován: 4. 2. 2010 20:45
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Košíčky X Zvonečky

Příspěvekod JirkaJ » 28. 1. 2017 10:51

Dančic: máš pravdu ... nějak mi poznámka o trumpetkách ve filtrboxu vypadla :-)

Jeden zajímavý článek o vlivu sání je tady:
LPX - Délka a průměr sání motoru - vliv na výkon.pdf
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
JirkaJ
Uživatelský avatar
Člen CRC
Člen CRC
 
Příspěvky: 792
Registrován: 2. 10. 2011 18:06
Bydliště: Praha

Re: Košíčky X Zvonečky

Příspěvekod fandaism » 28. 1. 2017 14:50

Moc díky za info, něco jsem o tom ještě přelouskal. To PFD taky docela zajímavé, jenže kdybych tam dal 15 cm dlouhý trychtýř, tak to jaksi už nebude vzhledově únosné a ta krabice zvaná Airbox je taky nic moc. Co me napadá, tak prostě mezi trumpetku a karburátor vložit např. 5 cm trubku , aby to teda mělo o něco delší sací potrubí. To si myslím, že by mohlo pomoci. Zbytek už by se musel dodělat nastavením karbeců. Co se mě týká, tak taky radší upřednostňuji větší krouťák v nižkých ot. než max. výkonu ve špičce.

Jirka: Jinak právě když jsem koukal na tu síťku, tak mě přišla docela hustá, narozdíl od košíčků, kterejma je viět skrz a ty dírky v ''pletivu'' jsou větší než v té síťce u trumpetky. Takže si myslím, že finále budou košíčky propouštět ještě víc bordelu, než ty trumpetky.
fandaism
 
Příspěvky: 90
Registrován: 14. 1. 2017 18:27

Re: Košíčky X Zvonečky

Příspěvekod Dančic » 28. 1. 2017 16:32

Mě teda po montáži košíčků či jen sítěk motorka uspoda právě zcela umřela... natryskovat to tak, aby jela vevrchu docela nebyl problém a dokonce se mi podařilo zvýšit maximálku asi o 15 km/h, což považuju u jinak sériové 4T 250 za docela nemálo, ale k čemu to bylo platné, když to bylo uspoda tak děsně utahané, až vyloženě nepříjemné...
Honda CB 750 F2 SOHC
Honda CJ 250 T
Dančic
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1220
Registrován: 4. 2. 2010 20:45
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Košíčky X Zvonečky

Příspěvekod Dančic » 29. 1. 2017 20:19

tady je slibovaný článek, ale je v englishtině - http://www.profblairandassociates.com/p ... h_Sept.pdf
Honda CB 750 F2 SOHC
Honda CJ 250 T
Dančic
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1220
Registrován: 4. 2. 2010 20:45
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Košíčky X Zvonečky

Příspěvekod fandaism » 30. 1. 2017 09:32

Jéé díky moc, to přelouskám v práci, až nebudu mět co dělat :D
fandaism
 
Příspěvky: 90
Registrován: 14. 1. 2017 18:27

Re: Košíčky X Zvonečky

Příspěvekod fandaism » 6. 2. 2017 11:36

Tak jsem něco pohledal. Našel jsem odborné čtění na dlouhé večery. Týká se to sice auta od Hondy, ale princip je naprosto stejný a na pochopení kompletní funkce to nemá vliv. Velmi doporučuji přečíst :-) 7 článků podrobně rozepsaných.
http://www.honda-club.cz/forum/cms_view ... 5c2d7925fb
fandaism
 
Příspěvky: 90
Registrován: 14. 1. 2017 18:27

Re: Košíčky X Zvonečky

Příspěvekod Kába » 6. 2. 2017 20:07

Fandaism - palec nahoru za odkaz.
Takto se může zvednout tohle fórum, ne blbýma kecama a rejpáním (jako v případě příspěvků od jednoho místního nejmenovaného chytrolína).
Kába
 
Příspěvky: 30
Registrován: 17. 8. 2010 15:55

PředchozíDalší

Zpět na motorkách

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron