od thruxton » 15. 8. 2010 21:03
No teď zrovna ten výkon taky řeším,měl jsem za to že mám nějaký problém na motoru,protože mám kolena tmavě modré ještě víc jak půl metru za motorem,tak jsem si domluvil měření na brzdě+palivová mapa a jel jsem měřit.vzhledem k tomu že jsem měnil sériový výfuky za triumfácký laďáky a dal jsem tam KNfiltr,tak jsem předpokládal že to bude chudý a bude třeba zvětšit trysky.Týpek mi ale naměřil že mapa je v pořádku možná ještě spíš bohatší a že mi zmenší trysky ze sériových 110 na106,že to nákýho koníka a Nm přidá.Nějaký menší nárust tam byl skoro v celém rozsahu otáček i když v úplné špičce byl 2koně propad.
Ale hlavní problém je v tom,že mi na zadním kole naměřil 56koní,což je tak 63koní na motoru,jenže v sérii by ta motorka měla mít 71koní na motoru a ty výfuky by měly ještě něco přidat.Takže buď to změřil špatně nebo je někde chyba,nevím.Mi se zdá že to jede slušně ,ale jestli to má 60 či 70 koní nedokážu odhadnout.Každopádně mě to pěkně štve,protože takový propad od udávaného seriového výkonu jsem nečekal,spíš ještě něco navíc nad sérií,takže to zkusím nějak řešit.
A co setýče toho krouťáku,že stačí krouťák a nepotřebuješ výkon,to je blbost.Začal jsem se o to zajímat,a výkon je přímo závislý na krouťáku a otáčkách,takže výkon a krouťák spolu úzce souvisí,čím máš při daných otáčkách vyšší krouťák tím i výkon a naopak.Mimochodem motorová brzda měří pouze krouťák a výkon si právě podle otáček dopočítává.Je na to jednoduchý vzorec.Velký krouťák mají právě objemné čopry,ale při nízkých otáčkách(tudíž i malý výkon),aže by se snima dalo jet nějak rychle,tak to je každýmu jasný že asi moc ne.