Malé zamyšlení nad výkonem

Diskuze o motorkách ve stylu caféracer.

Re: Malé zamyšlení nad výkonem

Příspěvekod Essentier » 12. 8. 2010 19:35

Nescafé píše:
simbijoint píše:Lepší kilo dolů než kůň nahoru,jak vidím XBR tak má tak 40 kilo nadváhu... Nehoňte se za tím výkonem,radši odlehčujte,je to levnější.. Jen udělat hlavu,v kanálech visí tak 6-10 NM a to se pozná.


Což o to, u motorky to není problém, s Guzzou jsem na nějakých 170 kg, ale sám bych potřeboval odlehčit aspoň 20kg, ale nějak se to nedaří :(
To by pak Guzzina lítala. :D


..těch tvých 20kg beru hned! :D
Essentier
Uživatelský avatar
Člen CRC
Člen CRC
 
Příspěvky: 376
Registrován: 25. 11. 2009 22:26
Bydliště: z Lomenice nad Popelkou

Re: Malé zamyšlení nad výkonem

Příspěvekod thruxton » 15. 8. 2010 21:03

No teď zrovna ten výkon taky řeším,měl jsem za to že mám nějaký problém na motoru,protože mám kolena tmavě modré ještě víc jak půl metru za motorem,tak jsem si domluvil měření na brzdě+palivová mapa a jel jsem měřit.vzhledem k tomu že jsem měnil sériový výfuky za triumfácký laďáky a dal jsem tam KNfiltr,tak jsem předpokládal že to bude chudý a bude třeba zvětšit trysky.Týpek mi ale naměřil že mapa je v pořádku možná ještě spíš bohatší a že mi zmenší trysky ze sériových 110 na106,že to nákýho koníka a Nm přidá.Nějaký menší nárust tam byl skoro v celém rozsahu otáček i když v úplné špičce byl 2koně propad.
Ale hlavní problém je v tom,že mi na zadním kole naměřil 56koní,což je tak 63koní na motoru,jenže v sérii by ta motorka měla mít 71koní na motoru a ty výfuky by měly ještě něco přidat.Takže buď to změřil špatně nebo je někde chyba,nevím.Mi se zdá že to jede slušně ,ale jestli to má 60 či 70 koní nedokážu odhadnout.Každopádně mě to pěkně štve,protože takový propad od udávaného seriového výkonu jsem nečekal,spíš ještě něco navíc nad sérií,takže to zkusím nějak řešit.
A co setýče toho krouťáku,že stačí krouťák a nepotřebuješ výkon,to je blbost.Začal jsem se o to zajímat,a výkon je přímo závislý na krouťáku a otáčkách,takže výkon a krouťák spolu úzce souvisí,čím máš při daných otáčkách vyšší krouťák tím i výkon a naopak.Mimochodem motorová brzda měří pouze krouťák a výkon si právě podle otáček dopočítává.Je na to jednoduchý vzorec.Velký krouťák mají právě objemné čopry,ale při nízkých otáčkách(tudíž i malý výkon),aže by se snima dalo jet nějak rychle,tak to je každýmu jasný že asi moc ne.
thruxton
 
Příspěvky: 82
Registrován: 30. 3. 2010 21:23

Re: Malé zamyšlení nad výkonem

Příspěvekod PJ_1986 » 15. 8. 2010 21:22

thruxton: ano výkon vychází z krouťáku a otáček, ale jde taky o to, že v různých otáčkách jsou různé stráty a taky vačky a výfuk jsou vždy přizpůsobeny určitému spektru otáček. Jinak asi žádná brzda neni uplně přesná, největší přínos je v porovnávání provedených změn a ladění ;)
užívám silnice na schizofrením jednobuchu od Hondy :)
PJ_1986
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 791
Registrován: 29. 11. 2009 15:58
Bydliště: Litoměřice

Re: Malé zamyšlení nad výkonem

Příspěvekod Dargas » 15. 8. 2010 21:30

thruxton píše:Mimochodem motorová brzda měří pouze krouťák a výkon si právě podle otáček dopočítává.


přesně tak, výkon motoru se brzdou NEDÁ ZMĚŘIT. Lze měřit pouze točivý moment a výkon spočítat.
Kawasaki Zephyr 550
Dargas
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 879
Registrován: 25. 9. 2009 23:14
Bydliště: Jihlava

Re: Malé zamyšlení nad výkonem

Příspěvekod Garage Cafe » 16. 8. 2010 18:47

Chlapi, největší brzdou je motorce mozek. To ostaní by jelo. :mrgreen:
Garage Cafe
 

Re: Malé zamyšlení nad výkonem

Příspěvekod Medvěd » 16. 8. 2010 19:29

kouknětě na ty starý vraky jak tam lítaj :)

http://www.guzzisti.it/index.jsp?sito=a ... &lingua=it

:D :D :D
Obrázek
Medvěd
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1514
Registrován: 1. 10. 2009 14:20
Bydliště: fšade :)

Re: Malé zamyšlení nad výkonem

Příspěvekod simbijoint » 17. 8. 2010 14:21

To Garage Cafe.- tak takovou velkou pravdu jsem už dlouho neslyšel,to je fakt :idea:
To Thruxton - čeče neber to všechno tak vážně,krouťák je pro mě to co se děje když zatáhnu za heft,a ne nějakej graf na monitoru... Vem si k čemu ti to odbrždění bylo,víš že máš mapu v cajku a motor o 10 koní slabší? No tak to bych byl akorát nakrknutej že to vím :D :D :D
To Guzzini - A co přesně se s těma kanálama dělalo? Většina lidí jen leští a to je pak jen lehce něco na vršku,u nás děláme celkem radikální úpravy a bez vlivu na životnost.
simbijoint
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1050
Registrován: 1. 3. 2010 21:47
Bydliště: Černý Důl

Re: Malé zamyšlení nad výkonem

Příspěvekod Medvěd » 17. 8. 2010 15:51

simbijoint píše:To Garage Cafe.- tak takovou velkou pravdu jsem už dlouho neslyšel,to je fakt :idea:
To Thruxton - čeče neber to všechno tak vážně,krouťák je pro mě to co se děje když zatáhnu za heft,a ne nějakej graf na monitoru... Vem si k čemu ti to odbrždění bylo,víš že máš mapu v cajku a motor o 10 koní slabší? No tak to bych byl akorát nakrknutej že to vím :D :D :D
To Guzzini - A co přesně se s těma kanálama dělalo? Většina lidí jen leští a to je pak jen lehce něco na vršku,u nás děláme celkem radikální úpravy a bez vlivu na životnost.


tohle je výsledek bench-flow

Obrázek

flow1 = obě hlavy dohromady bez uprav
flow2 = každá zvlášť bez uprav (průměr)
flow3 = obě po upravě
flow4 = zvlášť po upravě

Obrázek

jinak kanály jsou zdrsněný pro lepší rozptýlení směsi, u uplně hladkých stěn máš nulový proudění a já mám vstřiky docela blízko k hlavě tak ať se to pořádně namíchá :)
pozměnenej tvar toho kanálku a vybraný místo kolem ventilovýho vodítka
Obrázek
Medvěd
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1514
Registrován: 1. 10. 2009 14:20
Bydliště: fšade :)

Re: Malé zamyšlení nad výkonem

Příspěvekod simbijoint » 17. 8. 2010 16:13

Moc pěkný,co ti budu vykládat o úpravě kanalů,když to máš i změřený... My jsme těch hlav udělali zatím třeba 15,zbavujeme se i vodítka,co čumí do kanálu prostě pryč,velmi důležité slícování kanálu se sedlem a potrubím,u víceventilu nabrousit břit na vstupu. Navzdory teorii o hrubosti povrchu a odpařování většinou leštíme,prostě nám to přijde lepší... :D . U výfuku kanál co největší a důležitejch je 10-15 cm za ventilem,idealně rovně nebo lehký ohyb. Tahal jsem moudra z Oty Knebla kterej toho ví dost a potvrdil že tato cesta je správná. Dostal úpravou hlavy z XJR 155 NM,tam kde my končíme on začíná :D :D :D
Ale to Záplatovo FJ 1200 s touhle úpravou hrabalo ve 3000 a pořád :lol: :lol:
simbijoint
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1050
Registrován: 1. 3. 2010 21:47
Bydliště: Černý Důl

Re: Malé zamyšlení nad výkonem

Příspěvekod tom ltr » 17. 8. 2010 16:15

To Guzzini - A co přesně se s těma kanálama dělalo? Většina lidí jen leští a to je pak jen lehce něco na vršku,u nás děláme celkem radikální úpravy a bez vlivu na životnost.[/quote]


Bych ti v zimě svěřil hlavy z BMW kdyby si byl ochotnej
tom ltr
 
Příspěvky: 1507
Registrován: 8. 3. 2010 10:39
Bydliště: Nymburk

PředchozíDalší

Zpět na motorkách

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků

cron