baterie

Diskuze o příslušenství a doplňcích ve stylu caféracer.

Re: baterie

Příspěvekod Greaser » 22. 1. 2013 18:35

trochu mimo ale snad taky k tématu, na sr fóru jsem našel že baterii lze nahradit kondenzátorem, pokud jsem to teda pochopil správně. samozřejmě to sebou nese určité ztráty při svícení, ale nejspíš nic tragického... tenhle zmíněný prodejce nabízí kondík 10 000uf, a dodal že je dobré vybrat kondenzátor vhodných vlastností..co se týče rychlosti ztráty napětí, odolnost proti nárazům v nabíjení...
vzhledem ktomu že tomu prd rozumim tak budu rád a vděčen za každou radu, případně varování proč to nezkoušet..

máte někdo zkušenost s takovýmto řešením? nějaké nevýhody, nebezpečí?

zmíněné téma na netu
http://www.sr500forum.com/forum/viewtop ... =11&t=6828

anglický prodejce
http://www.rexs-speedshop.com/epages/es ... oducts/BE1

a právě by mě zajímalo jestli můžu bez nebezpečí vyzkoušet třeba todle dát místo baterky, nevím jestli je to zrovna správný příklad vybral sem jen něco s odpovídající kapacitou a nízkými V
http://www.conrad.cz/elektoryticky-kond ... 10.k445576



______________________________________
edit tady sem to už našel namontovaný, dokonce i poloviční kapacita a prý vyhovující
http://sr500forum.proboards.com/index.c ... 811&page=3
http://databikes.com/infophoto/yamaha/s ... -1984.html
Naposledy upravil Greaser dne 22. 1. 2013 18:58, celkově upraveno 1
Greaser
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 66
Registrován: 21. 6. 2011 21:10
Bydliště: Hranice

Re: baterie

Příspěvekod akapl » 22. 1. 2013 18:38

JirkaJ píše:Aha, dobrá :-)

jenom ještě pozor ... i tahle stabilní LiFePO4 baterie po úplném vybití a následném nabíjení může explodovat. Při poklesu napětí cca pod 2 V na článek dojde k nevratným změnám a potom se může stát cokoliv. Můj úplným vybitím zničený exemplář teď při lehké zátěži podezdřele cvaká...

Tohle jsem nevěděl, myslel jsem, že exploze po vybití u LiFePO4 už nehrozí. Před vybitím by ale dokázala ochránit (včas varovat) nějaká elektronika, ne? A normálně dobíjející stroj by snad neměl mít problém. Četl jsem, že má vyšší startovací proud, takže motory který potřebujou pro nastartování pořádně "nakopnout" by s LiFePO4 mohly startovat líp...
akapl
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 42
Registrován: 3. 12. 2012 21:06
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem

Re: baterie

Příspěvekod speedmax » 22. 1. 2013 18:48

Zajímá mě ten bezbateriový provoz. Co musí to zapalování splňovat, abych to mohl použít.
speedmax
Uživatelský avatar
Člen CRC
Člen CRC
 
Příspěvky: 744
Registrován: 7. 10. 2009 06:58
Bydliště: Sever

Re: baterie

Příspěvekod Dančic » 22. 1. 2013 19:11

o elektrice vím defacto akorát to, že kope a nemůžu jí to vrátit :lol: ale to řešení s kondenzátorm mě taky zaujalo
Honda CB 750 F2 SOHC
Honda CJ 250 T
Dančic
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1220
Registrován: 4. 2. 2010 20:45
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: baterie

Příspěvekod sannySRX » 22. 1. 2013 20:22

tady http://www.kickstartershop.de/index.php?page=product&info=388 je tam i základní popis.
Jinak pro normální provoz spíše doporučuji použití maláho akumulátoru např. http://www.kickstartershop.de/index.php?page=product&info=117
motor v srdci
život je boj a kdo chce žít musí bojovat

http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=83894&act=moto-denik-detail&ddid=55273
sannySRX
Uživatelský avatar
Člen CRC
Člen CRC
 
Příspěvky: 456
Registrován: 26. 9. 2009 22:28
Bydliště: Prágl

Re: baterie

Příspěvekod Vapik » 22. 1. 2013 20:31

Kondezátor jsem montoval místo baterky jednomu chlápkovy společně s bezkontaktem VAPE na motorce jezdil jednou za rok a nechtěl řešit baterku. Tenkrát jsem to řešil přímo s technikem z VAPE a ten doporučil jeden z těchto:
22G/25V
47G/25V
Tuším že jsem za něj dával cca 200 Kč. Funguje to dodnes.
Vapik
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 156
Registrován: 15. 11. 2010 18:59
Bydliště: Opava

Re: baterie

Příspěvekod buca6 » 22. 1. 2013 22:15

JirkaJ píše:Na jakou motorku? Potřebuje baterku k provozu?


chci to zkusit na 350/638 až bude venku trochu líp tak na to musím do garáže naběhnout protože mi chybí komplet celej svazek
buca6
 
Příspěvky: 11
Registrován: 28. 12. 2011 12:30

Re: baterie

Příspěvekod Kocour » 23. 1. 2013 10:26

Já jsem si k bezkontaktu VAPE pořídil kondenzátor AEV http://www.aev.cz/pdf/0403.pdf
Kocour
Uživatelský avatar
Člen CRC
Člen CRC
 
Příspěvky: 122
Registrován: 9. 8. 2011 10:47
Bydliště: Krupka

Re: baterie

Příspěvekod Saari » 19. 2. 2013 11:09

Ten provoz bezbaterky je zajímavej, a musí tam být to bezkontaktní, kladívka to neubouchají?? :D
Saari
 
Příspěvky: 19
Registrován: 2. 11. 2011 15:04

Re: baterie

Příspěvekod CybreX » 21. 3. 2013 21:52

Pánové, myslím, že jsem našel dobrou alternatinu proto toho, kdo chce malinkou baterku a potřebuje ji dát do jakékoli polohy. Dnes jsem bral do XSka novou klasickou 12V12Ah baterku a ptal jsem se prodejce na nějakou malinkou baterku, kterou můžu jakkoli naklopit.

Specifikace a cena jsou VELMI příznivé (D/Š/V):
12V 1,2Ah - 97 x 43 x 52mm - hmotnost 0,61Kg - cena 310Kč
12V 2,3Ah - 178 x 35 x 61mm - hmotnost 0,99Kg - cena 345Kč

-prodejce se zmínil, že si je berou závodníci do klasiků, sidecar atd a že mám počítat s cca roční životností (píšou 3-5).

Oscanovaný datasheet k oběma baterkám: http://www.uloz.to/xsRTwju/baterie-fgforte-rar
Yamaha XS750SE '80, Benelli 654 '81, Aprilia RSV1000R 2007...
CybreX
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 24
Registrován: 21. 1. 2013 14:06
Bydliště: Uherské Hradiště

Předchozí

Zpět na příslušenství a doplňcích

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron