XS 400 CV karby

Diskuze o technických problémech pro začátečníky.

XS 400 CV karby

Příspěvekod Martinvoe » 26. 8. 2016 10:52

Zdar,
hrozně se trápim s karburací na XS 400, tak jsem si tak myslel, jestli by mi někdo neporadil, nebo nepřiložil ruku k dílu, nebo něco.
Situace stage 1:
Pravej válec nespolupracuje dobře (motor asi OK, dělanej výbrus, zalapovaný sámodomo ventily a sedla, zapalování zapaluje na ryskách rotoru asi jak má - nemám strobo, ale žárovkou fajn). Studenej chytne, zahřátim začne vynechávat, vypadá, že nemá dost paliva, nebo saje falešnej vzduch. Po nějakejch pokusech o nastavení a utěsnění jsem to svěřil do servisu, že na to maj kluci asi lepčí vyjbavu a poštelujou to líp, než já stylem pokus-vomyl. Výsledek = ty volové mi zalomili šroub volnoběžný směsi v těle karbu :shock: .. A eště mi stahli vo prachy za práci :-D (servis ve Zdibech-ponca. Asi měl nějakej brigádník blbej den, nebo co a nebo jsou to leváci).
Situace stage 2:
koupil sem stejnej typ karbu (mimochodem je to teda známej MIKUNI BS 34), dokonce mi překvapilo, že to má stejný osazení střev.. Sestavil sem je teda, povyměňoval střeva, nastavil plováky (no nevim, jestli suprpřesně, ale aspoň stejně na vobou karbech stylem průhledná hadice z komory ven, synchro vod voka klapky proti žárovce, tovární nastavení bohatosti volnoběžný směsi a... Nechce chytit. Bez sytiče lapne po chvíli dupání na kick s pošroubovanym šroubem volnoběžnejch toček (chytře jsem vymontoval startér sámo, že budu větší boss! :lol: ), vrazim-li tam sytič, okamžitě zdechne. Když to nechám bejt, stejně mi přijde, že pravej hrnek má málo paliva. Svíce jsou dost světlý a to sem to ani neprojížděl. Po přidání plynu se sice vrací, ale trochu neochotně k volnoběhu. Falešnej vzduch, pokud možno soudit už nebere, nebo nevim kudy. Prostřik rychlym startem vokolo nijak dramaticky otáčky nezvyšuje. Tak sakra co mám eště zkusit? :)
Konfigurace:
Hlavní tryska: 137.5
Pilot Jet: 42.5
Pilot Air Jet: 170
Jehla na třetim vroubku.
Benálu v plovákovce je po okraj příruby karbu.
P.s.: motorka kdysi jezdila s touhle konfigurací.. je to XS 400/77-8, takže asi "Déčko" s tou nevomezenou neněmeckou vačkou...
Dík za případný postřehy
Martinvoe
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 12
Registrován: 27. 9. 2013 09:45
Bydliště: Praha

Re: XS 400 CV karby

Příspěvekod Dančic » 26. 8. 2016 15:56

XS jsem nikdy neměl, ale předpokládám, že mezi karburací Keihin mojí 250 Hondy a Mikuni karburací nápadně podobného XSka nebude zásadní rozdíl.

Hladina - výška plováku bude v manuálu přesně daná - Honda to určuje všude, nemyslím si, že by to u Yamahy nebylo dáno. Měří se v okamžiku, kdy se plíšek plováku dotkne jehláku, bez zmáčknutí pružinky (předpokládám, že i XS má jehláky s pružinkou uvnitř). To, že ti to zdechá při aktivaci sytiče na první pohled navozuje dojem, že je to příliš bohaté - což by mohlo být příliš vysokou hladinou.

Ale... to mi nepasuje s bílými svícemi. Jak se dívám na fotky, tak to má stejně vyřešené příruby sání do hlavy, jak ta moja Honda - gumové příruby připevněné dvěma šrouby. U mojí moto byl problém v tom, že to někdo přetáhnul, příruby se u hlavy prohnuly a z vesela si to přisávalo falešný vzduch.

Další zrádnou věcí jsou u podtlaků membrány - pečlivě prohlédnout proti světlu, i sbemenší dírka značí problém - nejde do otáček, nebo naopak visí v otáčkách.. a neuděláš s tím nic - takže bedlivě zkontrolovat.

Falešný vzduch se v krajním případě může dostávat i kolem osek klapek, jsou-li dostatečně vylítané.

Ale výraznou roli hrají i vzduchové filtry - pokud jsou origa, zkontrolovat jejich stav, příruby atp. (křivě nasazená příruba může přicpávat podtlakový kanál). Pokud na tom máš hozené takové ty levné košíčky od Emga nebo tak, tak taky můžou docela zásadně dělat problém - jsou uvnitř osazené a přicpávají ty již zmiňované podtlakové kanály.


Dost možná už jsi toto všechno vyzkoušel a tlachám tu do tmy, ale kdyby náhodou ne, tak nechť se dílo daří!
Honda CB 750 F2 SOHC
Honda CJ 250 T
Dančic
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1220
Registrován: 4. 2. 2010 20:45
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: XS 400 CV karby

Příspěvekod Martinvoe » 26. 8. 2016 23:45

Vejšky hladiny jsou nastavený asi dobře (několik druhů toho modelu a několik vejšek hladin, ale podle hlavní trysky sem zvolil snad tu správnou, vo ždiibeček vejš sem to nastavil). Prohodil jsem hlavní trysku za jinou (ale stejný průměry) a vomrknul ty osy klapek a zapatlal spejšl hmotou odolnou na ropný produkty. Takový medvědí hovno. Je tam v-kroužek a u minulejch karbeců to tudy krapet profukovalo. Na příruby sem koupil takový ty pevnostní pásky (musel sem je teda poupravit), tudy neprojde ani pšouk. Když to nadlábnu, tak po prostříkání startsprejem vokolo se to zdá dobrý, ještě pro jistotu na kritický místa nanesu sliny, jesli je to jako netahá dovnitř a zdá se, že všude těsno. Ještě jsem teda vyměnil jeden volnoběžnej šroub, páč se mi zdálo, že nevyčuhuje z díry při plnym zatočení dovnitř (ale ten byl zrovna na tom dobrym (levym) karbeci). Zajímavý je, že když karbec posunu a ten levej karbec plácnu na zlobivej pravej válec, tak šlape v pohodě (na jeden sámo)...
Suma sumárum jsem to zas všechno prošel, natočil to za hrozný dřiny zas a votáčky to teď teda drží, klesaj z vysokejch celkem svižně a tváří se to jako zdravě... ale studený to nechce chytit na sytič... a bez sytiče dřina. Když to přecejen nakopu (bez sytiče) a pak tam ten sytič pošlu, tak se to rozplaší, chvilku vylítnou otáčky a pak hnedka zdechá. Za tepla bych to pochopil, ale studená?
Teď při štelování tam žádný filtry nemám, bo bych nedělal nic jinýho než je tam cpal a rval zas ven, ale svíce jsou teď dost světlý furt.. předpokládám, že až tam nacpu filtry, trochu se to změní (sériový používám).. Ale ty starty....
Nějakej tip?
Martinvoe
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 12
Registrován: 27. 9. 2013 09:45
Bydliště: Praha

Re: XS 400 CV karby

Příspěvekod Dančic » 28. 8. 2016 18:50

podtlaky bez filtrů budou fungovat jen stěží, spíše vůbec, je to na filtry náchylnější než klasické karby, raději zkusit s nimi
Honda CB 750 F2 SOHC
Honda CJ 250 T
Dančic
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1220
Registrován: 4. 2. 2010 20:45
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: XS 400 CV karby

Příspěvekod Martinvoe » 28. 8. 2016 23:54

Tak s podtlaky sem dělal bez filtrů, pak jsem tam ty filtry nacpal a teda těsnost všude dobrá, ale prostě studený na sitič ani boha. Při jízdě se chová docela normálně, i když ze třech tisíc (ta oblast volnoběhu + cosi málo nad tim) se jí moc klesat nechce. Po jízdě svíce docela ok (světlý, ale je to čtyřtakt, ne). Když to nakopávám s trochou plynu, tak se po chvilce chytne... ale to jako asi neni normální... to chce drc a dobrý... Tož teda nevim..
Ty podtlaky dělám na sámodómo flaškách, ale bych řek, že fungujou dobře. Rozhodně bych si myslel, že by i trochu rozhozený podtaky neměly mít vliv na to, jesli to nakopnu s, nebo bez sytiče.. Stav je teda takovej, že se sytičem zdechne. Očividně funfuje, páč pak jsou svíce černý.
Martinvoe
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 12
Registrován: 27. 9. 2013 09:45
Bydliště: Praha

Re: XS 400 CV karby

Příspěvekod Martinvoe » 31. 8. 2016 11:31

update:
startovací grif jsem chytil i bez sytiče, ale pořád v oblasti pilot trysky nechtěj moc klesat otáčky... :(
Martinvoe
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 12
Registrován: 27. 9. 2013 09:45
Bydliště: Praha

Re: XS 400 CV karby

Příspěvekod Dančic » 31. 8. 2016 12:17

Zkus zcela povolit šroub držící volnoběh, aby se klapky jisto jistě zavíraly zcela a volnoběh zkus doladit jen přeladěním (ochuzením) vzdušníků.

Pokud to nepomůže, třeba to prostě takto volnoběh neudrží, tak si jej nastav dle potřeby na šroubu volnoběhu a zkus to obohatit na vdušnících, otáčky by pak mohly padat ochotněji.

Předpokládám, že na vzdušnících budou O-kroužky - zkontroluj jejich stav nebo je raději rovnou vyměň - může to přisávat faleš v nízkých točkách okolo vzdušníků.

Jsou to jen takové tlachy, těžko soudit takto na dálku. Ony ty staré podtlakové karby jsou někdy zkrátka zapeklité.
Honda CB 750 F2 SOHC
Honda CJ 250 T
Dančic
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1220
Registrován: 4. 2. 2010 20:45
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: XS 400 CV karby

Příspěvekod Martinvoe » 5. 9. 2016 07:20

Dík za rady samosebou.. Vono kolikrát může za něco hrozná pakárna, která tě prostě nenapadne.
V tom karbu nikde žádnej o-kroužek neni. Zvláštní je, že zlobí jenom pravej válec, jakoby mu docházel benál... Do karburátorů je přiváděnej benzín jenom k levýmu karbu a v tom je přepouštěcí kanál. Možná ještě zkusim dát mezi karburátory "téčko" a benzín vést jinudy, rovnou mezi ně.
S těma zavřenejma klapkama a přiškrcenejma volnoběž. šroubama to možná taky neni špatnej nápad. Tyhlety japoncký CV karby, to je prostě dílo. Zlatý a/c pumpičky.
Martinvoe
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 12
Registrován: 27. 9. 2013 09:45
Bydliště: Praha

Re: XS 400 CV karby

Příspěvekod Martinvoe » 13. 9. 2016 14:49

Update: po asi 100km vejletu svíce takový:
Obrázek
Obrázek
Tak si myslim, že vošklivý nejsou. S tim volnoběhem a startovánim špatný furt :(
Martinvoe
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 12
Registrován: 27. 9. 2013 09:45
Bydliště: Praha

Re: XS 400 CV karby

Příspěvekod Martinvoe » 23. 2. 2017 17:26

Karby furt peklo. Dokonce sem vyměnil i membrány. Nemůžu to natočit, páč se zdá, že tam nejde benál. Když tam cáknu, naskočí a pak už asi dobrý (nejel sem s tim žádnou dálku), ale studený ani boha. Nejvýstižnější slovní spojení mi teda napadá jenom "kurva, kurva, kurva kurevská"! Takže jiný karby?

Chlap co závodí tydle XSka používá mikuni VM32. Já si je asi fakt koupim a originály si vystavim na poličku a za 20 let až na to budu mít čas je pošteluju. Teď mám chuť s něma leda šlehnout vo zem.
Rozhodně ale než bych je pořídil, poptám se zkušenějších.
Páč šoupě vovládám u mikuni VM přímo (nejsou to cv karby) a karby nemaj ac pumpu, nebude to zdechávat při prudšim přidání?
Ten závodník na to cpe teda 32mm mikuni vm... jenže nepoužívá filtry a natuti má jiný laufy. Já jedu sérii. Hledal sem na internetech, jestli neexistujou nějaký podobný postiženci co by napsali jakej karbec tam dávali s jakym osazením. Všude sem našel jenom že to nemůžou kloudně poladit :-D Obvykle osazujou mikuni vm 28-32.
Na jednom eshopu zas prodávaj karb kit pro XS čtyřkila, VM26tky a to mi zas přijde nějaký malý(tady: http://www.speedmotoco.com/product-p/xs400.vm26.htm )? Taky nepíšou, jesli je to na SOHC, nebo DOHC... Nebo tadyk na mikexs, ale to sou flat slide carby zas, to vypadá hrozně moderně ( https://www.mikesxs.net/yamaha-xs650-xs ... mbled.html). Ale nikde nepíšou, co je to za karburátory ani natryskování.... Zajímavý je srovnání na tom shopu speedmoto, jak vostatní čtyřkila osazujou většíma karbama... Kdesi sem se na to konto dočet, že xs to prostě neudejchá a v tý době to byla ve srovnání s konkurencí krapet shitovka. Ale to může bejt zas jenom internetovej žvást...

Nebo eště jedna možnost... nemáte někdo fakt funkční karby na XS 400-2a2?
Martinvoe
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 12
Registrován: 27. 9. 2013 09:45
Bydliště: Praha

Další

Zpět na technických problémech pro začátečníky...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron