Zapadlý šroubek v rozvodu

Diskuze o technických problémech pro začátečníky.

Re: Zapadlý šroubek v rozvodu

Příspěvekod Fojes » 20. 8. 2017 14:40

Tak včera jsem znovu rozhodil karburátory, řekontroloval membrány a příruby... pokud jsem do jedné z přírub narval kompresorem velký tlak, šly vidět bublinky kolem trubičky na kotrolu podtlaků, zkusil jsem to místo zatmelit, pro jistotu jsem zatmelil i spoj mezi přírubou a motorem. Výsledek ale stejný, ráno, když byla studená, pěkně šlapala na sytič, když jsem jej vypl, tak sice nedržela otáčky ( protože byla pořád studená), ale krásně padala o otáček a motor běžel klidně. Jakmile se ale zahřála volnoběh zůstaval kolem 3000, někdy spadl, ale nešel seštelovat, už nepadala z otáček a trochu občas prskala do výfuku.... myslíte, že může být stále netěsnost někde na přírubě, a projevuje se až za tepla?
Fojes
 
Příspěvky: 42
Registrován: 9. 1. 2017 15:15
Bydliště: Hodslavice

Re: Zapadlý šroubek v rozvodu

Příspěvekod Dančic » 21. 8. 2017 10:12

Takto se to chovává při dírce v membráně. Pořádně prohlédnout membárny proti světlu.

Případně to někde bere falešný vzduch, jak píšeš. Nebo malá vůle na ventilech, ale tos už asi kontroloval.

Nejpravděpodobnější mi připadají být děravé membránky.
Honda CB 750 F2 SOHC
Honda CJ 250 T
Dančic
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1220
Registrován: 4. 2. 2010 20:45
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Zapadlý šroubek v rozvodu

Příspěvekod Fojes » 22. 8. 2017 08:38

Taky mi připadá, že to je jako kdyby byla prasklá membrána, ale už jsem se na to dvakrát díval, ikdyž né úplně důkladně, protože mi přišlo divné, že by z ničeho nic prdla, když jsem s ní ani skoro nejezdil. Ale dneska pečlivě překontroluji :-). Každopádně jsem našel staré příruby, takže budu moci vyzkoušet, jestli se po výměně něco změní :-). Jinak ventilové vůle jsem kontroloval, tak tím by to snad být nemělo, ale včera jsem dotáhl hlavu, takže dneska je musím udělat stejně znovu. Jinak díky moc za rady :-)
Fojes
 
Příspěvky: 42
Registrován: 9. 1. 2017 15:15
Bydliště: Hodslavice

Re: Zapadlý šroubek v rozvodu

Příspěvekod Fojes » 22. 8. 2017 19:42

Membrány jsem dnes prohlížel dvakrát a furt jsem nic nenašel :-( Už fakt nevím co s tím může být... Ventily jsou seštělované, zapalování taky, falešný vzduch by to sát nemělo, stříkal jsem všude kolem nějakou hořlavinu nebo benzín a otáčky se nezvedly, měnil jsem příruby, karburátory jsem měl rozhozené asi tak 5x, synchronizace udělat skoro nejde, takže jsem to nastavil jen při sundaných karbech.
Zajímavé je, že mi furt nějak pokulhává levý válec když se podaří chytit volnoběh, svíčky jsem přehazoval a nic.... možná špatný kondík?
Ještě další příznaky co jsem zpozoroval jsou, že nastavím nějaký volnoběh a když se třeba kousek projedu, tak je za chvíli úplně jinde v mnohem vyšších otáčkách.

Ještě mám takovou otázku, jak rychle by se měly vracet šoupata, když je prstem hodím nahoru? Mě se vrací tak 1-2 vteřiny což mi příjde dlouho, ale je to asi logické, když si vezmu že se tam musí vyrovnat ten podtlak...
Fojes
 
Příspěvky: 42
Registrován: 9. 1. 2017 15:15
Bydliště: Hodslavice

Re: Zapadlý šroubek v rozvodu

Příspěvekod Dančic » 22. 8. 2017 21:57

já jsem měl v membráně dírku přímo v místě kde guma drhne o šoupátko... úplně u vnitřního kraje, byla to dírka jak od špendlíku a dělalo to děsné věci s chodem motoru... Co se týče pomalého vracení šoupátka - 1-2 vteřiny jsou podle mého ok, mělo by sjíždět pozvolna plynule.

kdyžtak ještě teda zkontroluj do zápalko.. kdyby jeden válec nejel pořádně, taky by to dělalo paseku. Tak zkontroluj, jestli to nejiskří mezi kontaktama zápalka. Pokud jo, tak bych přehodil kondenzátory... a dost možná i kontakty zrovna, docela pravděpodobně budou vyjiskřené. Zkontrolovat stav konců zapalovacíh kabelů, dát nové fajky, pokud ještě nejsou atp... takovou tu klasiku.
Honda CB 750 F2 SOHC
Honda CJ 250 T
Dančic
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1220
Registrován: 4. 2. 2010 20:45
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Zapadlý šroubek v rozvodu

Příspěvekod JirkaJ » 23. 8. 2017 07:56

Díra v membráně by přeci nemohla ovlivňovat volnoběh ... při něm šoupátka leží dole. Špatná membrána (cca 1cm díra) mi dělala bordel až od 1/4 plynu.

Zato špatné zapalování umí vyčarovat právě takové podivnosti. Špatný kondenzátor mi zlobil po zahřátí (cca 50 km jízdy) ... špatné startování a olnoběh, nedalo se rozjet.
JirkaJ
Uživatelský avatar
Člen CRC
Člen CRC
 
Příspěvky: 792
Registrován: 2. 10. 2011 18:06
Bydliště: Praha

Re: Zapadlý šroubek v rozvodu

Příspěvekod Fojes » 24. 8. 2017 07:28

Tak problém nakonec vyřešen :-) Rád bych napsal čím to bylo, ale sám pořádně nevím... Nakonec jsem zkusil ještě prohodit vzájemně cívky a kondíky, což pomohlo lepšímu chodu motoru (přestal vynechávat pravý válec, podle mě to mohlo být tím, že jeden kondík a jedna svíčka to mají nahnuté a když je dám dohromady, nedělá to dobrotu, jinak si to fakt nedokážu vysvětlit). Po tomhle se mi podařilo už lépe seštelovat podtlaky a nakonec jsem trochu doladil směs :-) Výsledek je takový, že volnoběh sice někdy trošinku zahapruje, ale nic velkého (myslím že nebude problém doladit) a z otáček už padá pěkně :-)

Takže včera najeto 80 km s jediným problémem a to, že přestala dobíjet, takže posledních 30km jsem jel po tmě, kámošovi těsně za prdelí jen s parkovačkama :-D

Jinak díky moc za rady, je super, že se tu je na koho obrátit! :)
Fojes
 
Příspěvky: 42
Registrován: 9. 1. 2017 15:15
Bydliště: Hodslavice

Předchozí

Zpět na technických problémech pro začátečníky...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron