Převodový poměr motodiferáku

Diskuze o technických problémech pro začátečníky.

Převodový poměr motodiferáku

Příspěvekod HlavaXBR » 10. 3. 2011 21:03

No bavorák nebo guzista to učitě ví a příjde mu nepochopitelný že to někdo neví. Nicméně já to nevím a proto se Vás táži jakej je obvyklej (přibližnej) převodovej poměr u motorek myslím tím kardan/kolo. Děkuji :oops:
NULLI SECUNDUS !
HlavaXBR
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 78
Registrován: 29. 10. 2010 19:20

Re: Převodový poměr motodiferáku

Příspěvekod Medvěd » 10. 3. 2011 22:14

Ahoj, zkus google, jen jsem cvičně zadal heslo "moto guzzi final drive gear ratio" a našlo mi to bambilion odkazů ;)
Obrázek
Medvěd
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1514
Registrován: 1. 10. 2009 14:20
Bydliště: fšade :)

Re: Převodový poměr motodiferáku

Příspěvekod HlavaXBR » 11. 3. 2011 06:35

Medvěde je vidět že chodíš hodně na motorkari.cz :lol: díky za radu i když čekal jsem něco inteligentnějšího než "si to vygooogluj..."

Ale budiž kouknul jsem na pár odkazů "Compact Reactive Shaft Drive; double universal joint with floating bevel gear, ratio 12/44 = 1:3.667" hele anglicky umím ale jak se řekne kardan a diferenciál fakt netuším mám to teda chápat tak že zadní kolo guziny se točí 3.6x rychleji než kardan ?
NULLI SECUNDUS !
HlavaXBR
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 78
Registrován: 29. 10. 2010 19:20

Re: Převodový poměr motodiferáku

Příspěvekod simbijoint » 11. 3. 2011 08:10

Tak to by asi fyzika nedovolila... Spíš naopak :D
simbijoint
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1050
Registrován: 1. 3. 2010 21:47
Bydliště: Černý Důl

Re: Převodový poměr motodiferáku

Příspěvekod Medvěd » 11. 3. 2011 13:37

HlavaXBR píše:Medvěde je vidět že chodíš hodně na motorkari.cz :lol: díky za radu i když čekal jsem něco inteligentnějšího než "si to vygooogluj..."



no ty asi taky ;) chceš-li konkrétní info, napiš konkrétní typ co hledáš ;)

a jinak ano, ono je snažší napsat na forum než to za 4 slova a dvě kliknutí najít sám. Takže asi tak.
Obrázek
Medvěd
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1514
Registrován: 1. 10. 2009 14:20
Bydliště: fšade :)

Re: Převodový poměr motodiferáku

Příspěvekod Pavel hok » 11. 3. 2011 14:27

u dvouventilových bmw bylo v dobrém zvyku, že na odlitku těla zadního převodu (diferenciál byl použit pouze u R75 sahara s hnaným kolem i na sidacaru) byl vyražen převodový poměr hrušky a talířového kola, tzn. např 8/32, 9/30....

tato čísla vždy udávala přímo poměr počtu zubů na uvedeném soukolí
kardan je mechanicky spjat s "hruškou" a zadní kolo s "talířem", takře kardan má vždy vyšší otáčky jak kolo

hok
Pavel hok
 
Příspěvky: 96
Registrován: 9. 9. 2010 19:36

Re: Převodový poměr motodiferáku

Příspěvekod HlavaXBR » 11. 3. 2011 19:29

simbijoint píše:Tak to by asi fyzika nedovolila... Spíš naopak :D


fyzice je to úplně jedno :lol: Teda pokud neexistuje nějaká "simbijontova věta": "převod lze vytvářet pouze do pomala"

Jinak díky za info chci si doma vyrobit takový přístroj a potřebuju na něm použít úhlovou převodovku s převodem do rychla a protože ji nechci vyrábět ani draze kupovat napadla mě i varianta použít kardan z motorky teď už vím že na motorce je to zpřevodovaný cca 1:4 do pomala a já potřebuju opačnej poměr tak že tudy cesta nevede dík za info ;)
NULLI SECUNDUS !
HlavaXBR
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 78
Registrován: 29. 10. 2010 19:20

Re: Převodový poměr motodiferáku

Příspěvekod simbijoint » 11. 3. 2011 19:57

Tak když napíšeš že se zadní kolo točí 3,6 krát rychleji než kardan...ty simbijointova věto... :idea:
A motodiferák,taky zajímavej pojem...
simbijoint
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1050
Registrován: 1. 3. 2010 21:47
Bydliště: Černý Důl

Re: Převodový poměr motodiferáku

Příspěvekod HlavaXBR » 11. 3. 2011 20:55

já napsal: tak že zadní kolo guziny se točí 3.6x rychleji než kardan ? byla to otázka .... Ne tvrzení, a byl to rozhodně menší nesmysl než to že by to fyzika nedovolila té je to uplně jedno :lol: No výraz motodiferák jsem zvolil až po tom co jsem zjistil že nevím jak se to u motockylu správně jmenuje převodový poměr kardanu by byla jestě vetší pitomost. Kdybys místo pošklebování se napsal jak se to správne jmenuje ale to nejspíš nejde protože to nevíš :lol: Možná by bylo lepší to tu zamknout nebo smazat protože tenhle topic nemá uroveň co jsem chtěl vědět jsem se nakonec dozvěděl ;)
NULLI SECUNDUS !
HlavaXBR
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 78
Registrován: 29. 10. 2010 19:20

Re: Převodový poměr motodiferáku

Příspěvekod darius » 11. 3. 2011 21:13

ta zima už je kurnik dlouhá :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: třeba simbi si plete,, labouche ,, a PEPU :D :D :D :D :D si to asi sežeru :D :D :D
darius
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1371
Registrován: 23. 2. 2010 21:52
Bydliště: Rousínov

Další

Zpět na technických problémech pro začátečníky...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků