Jawa 250 jako CAFE RACER

Diskuze o technických problémech pro začátečníky.

Jawa 250 jako CAFE RACER

Příspěvekod Vick » 27. 12. 2011 15:03

Zdravím. Něak tak už delší dobu mě berou 50. a 60. léta, rockabilly, rock'n'roll, hot rods a tak dále. Před dvěma měsíci jsem koupil jawu 250 panelku (r.v. 1964). Je bez papírů a myslel sem že bych ji udělal a hodil na veteránský. Po bližším ohledání jsem se na to vy-ral, když jsem zlistil že mám motor, nádrž a sedlo z kejvy a že vrchní část blatníku je celkem vykvetlá. Momentálně se z ní snažim udělat Cafe racer a proto se chci zeptat zkušenějších:
1. Jaký upravy můžu udělat na motoru jawa 2-taktu 250 s dvěma komínama?
2. Šířka řidítek (zkoušel jsem rovny z fichtla a nevypadali špatně, jenom se bojím že to s nima neuřídim)?
3. Můžu to něak přihlásit do provozu?
4. Z čeho vyrobit sedlo s ''bobkem''?
5. Srazy, závody?

fotka: zatim zvedla nadrz, a sedlo ktery tam samozřejmě nebude.
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/386231_1702247332758_1735207705_838601_412036300_n.jpg
Vick
 

Re: Jawa 250 jako CAFE RACER

Příspěvekod matchless » 27. 12. 2011 15:29

Moc hezky na začatek :o
matchless
Uživatelský avatar
Člen CRC
Člen CRC
 
Příspěvky: 585
Registrován: 19. 9. 2010 15:49
Bydliště: Panenské Břežany

Re: Jawa 250 jako CAFE RACER

Příspěvekod Zbyněk » 27. 12. 2011 18:53

Vicku,je to jen můj názor na to co s tím chceš dělat.Nemusíš s ním souhlasit.Kup si další Jawku s doklady a tu si udržuj,tuhle si nech na díly.Za ty peníze co by jsi nasypal do tohohle si kup jiný dvoudobý stroj,pogůgli a rozhodni se sám.Možnosti jsou a není to drahé.
Soutěžím o titul nemehlo roku.
Zbyněk
 
Příspěvky: 1721
Registrován: 10. 10. 2009 16:59
Bydliště: Velké Kunětice

Re: Jawa 250 jako CAFE RACER

Příspěvekod tom ltr » 27. 12. 2011 20:03

Jawa mi na úpravy taky nepřijde moc vhodná...
tom ltr
 
Příspěvky: 1507
Registrován: 8. 3. 2010 10:39
Bydliště: Nymburk

Re: Jawa 250 jako CAFE RACER

Příspěvekod Vick » 27. 12. 2011 20:47

No nevim. Zbyněk má určitě pravdu. Tuhle jawu jsem koupil se záměrem ji zrenovovat na veteránský. Až na to že když jsem ji doma pořádně prohlidnul a pak si to spočítal tak jsem si zaplakal. Po zkušenostech s touhle jawou už druhou do baráku tahat nechci a zároveň se tejhle nechci zbavovat. Vyvstala otázka co s tim a tak sem se rozhod že ji nespíš přestavim na toho kafáče. Dneska sem trochu googlil a vidim to tak na jiný vejfuky (vlastní podle exhatust calculatoru), snížit hlavu a závodní filtr. Udělám si to klasický sedlo a dopředu samostatný světlo. No a do zadu místo kola 3.00-16 bych tam dal 3.75-16. Díky za rady a jestli budou na jaro peníze tak si koupim něakej starší, rozumnej, levnej, japonskej 4-takt (a hlavně na papírech :D ) a do toho se pustim. Dělám to pro zábavu a že se mi ten styl líbí. Pokud tu jawu dotáhnu do zdárnýho konce tak si myslim že by to nemuselo bejt špatný, už proto že designem se jawy podobaj triumphum daleko víc než japonci z 70. let +.
Vick
 

Re: Jawa 250 jako CAFE RACER

Příspěvekod Čurda » 27. 12. 2011 23:32

jawa je na úpravu ideální stroj..... a hotovo .. tak to je...... prolez internet určitě narazíš na dobovou úpravu motoru a zkus se zamyslet nad úpravou scrambler ;)
čestný držitel ocenění BRAMBORA ROKU 2010
Čurda
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1989
Registrován: 25. 9. 2009 20:48

Re: Jawa 250 jako CAFE RACER

Příspěvekod Vick » 28. 12. 2011 14:19

curdaracer píše:jawa je na úpravu ideální stroj..... a hotovo .. tak to je...... prolez internet určitě narazíš na dobovou úpravu motoru a zkus se zamyslet nad úpravou scrambler ;)


Ůpravy motoru mám více méně promyšlený, akorát mě mrzí že nemůžu nikde najít tu knihu od svazarmu: závodní úpravy jawa 250 a 350 pro motocross. Všude ale čtu že na ůpravy je lepší motor z panelky než z kejvy, takže něakej schánim ale žíly mi to zatim netrhá. Scrambler vypadá pěkně, ale teďka to vidim na toho cafe racera. Přece jenom jsou tyhle jawy víc na silici. Scrambler je vlastně taková crosska a určitě je jích od jawy víc než kafáců. I originálních od jawy: Obrázek
Vick
 

Re: Jawa 250 jako CAFE RACER

Příspěvekod Dančic » 28. 12. 2011 15:12

můj názor, nemusíš ho brát v potaz:

Rozeber to a po dílech to prodej na burze

Problémy:
- rám kejvy (panelky) je dle mého nevhodný základ
- bez původních TP bys to horko těžko tlačil na papíry
- už třeba to, že bys chtěl dát dozadu širokou gumu... Nebylo by to na ní vůbec ovladatelné - když člověk staví cafe, mělo by být především výborně funkční a mnohem lépe ovladatelné než původní kus
- úprava dvoutaktu je alchymie, můžeš na tom strávit i roky a stejnak uvidíš všechny japonce a italy jako malé tečky na horizontu - pokud teda toužíš po výkonu
- když už jawu jako základ na cafe, tak trubkový rám - dle mého
- když už stavíš cafe, musíš počítat s tím, že u některých strojů (když se to vezme opravdu zgruntu) může přestavba vyjít na mnohem větší peníze než renovace, musíš mít nějaké prachy na hromadě, vařit z vody to zkrátka nejde, já jsem si sám dělal motor, laky, leštění a vůbec úplně všechno - jediná platba za službu při renovaci mojí Hondy byla platba za komaxit a vlastně ještě pozink, ale i tak mě vyšla na pro studenta ne uplně malé peníze, ale věřím tomu, že bude jezdit a to bez poruch

Na druhou stranu - curdaracer ukázal, že to jde a to dokonce velmi pěkně

Můj náozr je možná neobjektivní, po zkušenostech jsem odpůrcem poválečné sériové výroby Jawy, ČZ. Japonci jsou zkrátka někde jinde a nikdo mi to nevymluví... A to mám Jawy moc rád, ale jen do roku 1945 a pak těch pár výborných soutěžních strojů po válce
Honda CB 750 F2 SOHC
Honda CJ 250 T
Dančic
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1220
Registrován: 4. 2. 2010 20:45
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Jawa 250 jako CAFE RACER

Příspěvekod Dargas » 28. 12. 2011 17:41

Je fakt, že k čemu kafe, na kterym se na kterym se nedá jezdit? (papíry)
Kawasaki Zephyr 550
Dargas
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 879
Registrován: 25. 9. 2009 23:14
Bydliště: Jihlava

Re: Jawa 250 jako CAFE RACER

Příspěvekod Greaser » 28. 12. 2011 21:17

mám mnohem menší zkušenosti než ti co psali předemnou, ale taky jsem zkoušel něco stvořit z čsr motorek

já si s nadšením stavěl čezetu - ano dopadla víc jak scrambler než jako cafe ale prostě to furt nebylo ono, po půl sezoně co sem odjezdil lituju že jsem do ní investoval tolik času, stejně pořád nevypadala jak by mohla, je malá, pomalá, smrdí(ale radost dělala to zase jo) a neustále nefungovala, tak sem radši sáhl po sr400...to už je iné cafe, z toho jsem šťastný jak malý děcko...

jawu proč ne, ale bez papírů, to je naprd, většinou uděláš TK a pak rychle upravíš..cafečko nestavět, je malá šance že bude vypadat dobře
do přílohy jsem dal cosi o čem si myslím že vypadá dobře, až na to sedlo, jak je to jednoduchý původní je to hezký


jinak sem moc rád že je tu další magor(neber to špatně) do rokenrolu :)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Greaser
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 66
Registrován: 21. 6. 2011 21:10
Bydliště: Hranice

Další

Zpět na technických problémech pro začátečníky...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník