Motor na silentblocích

Diskuze o technických problémech pro začátečníky.

Re: Motor na silentblocích

Příspěvekod Jirka » 22. 6. 2013 15:20

Tak ten účel je snad jasný, ne ? Taky nevím co je na tom potřeba nějak detailně rozebírat.
Prostě tím uložením motoru pomocí silentbloků se výrobce snaží eliminovat na co možná nejnižší míru přenášení vibrací od motoru do rámu.
Jirka
Člen CRC
Člen CRC
 
Příspěvky: 1698
Registrován: 1. 10. 2009 21:45
Bydliště: Blansko

Re: Motor na silentblocích

Příspěvekod Roadster » 18. 7. 2013 14:57

radúz píše:
TeaRacer píše:Jaký máte názor na umísění motoru v rámu na silentblocch. Myslím tím u starších motorek, kde nebyl motor nosnou částí rámu.

Některé,zastaralé,nebo špatně zkonstruované motory si vyžádaly montáž do gum.silentbloků,jinak by pilot viděl vlivem vibrací vše rozmazaně,nebo by se celý motocykl postupně rozpadl.
Vždy jsou tato upevnění na úkor tuhosti rámu a z toho vyplývajících jízdních vlastností i když některé i velké motocykly silentbloky v uložení motoru měly,vždy to bylo jen nouzové řešení,které po získaných zkušenostech bylo u následujícího modelu upuštěno viz.Norton Commando,Laverda RGS atd....
Obecně platí,že guma je dobrá na pneumatiky,policejní pendreky a k zabránění nechtěného početí,nebo nákaze polhavně přenosnou nemocí...


Souhlasím s tím že u Commanda byl Isolastic nouzové řešení..fabrika v polovině 60tých naprosto neměla prostředy na přepracování vibrátoru Atlas..inženýři dostali za úkol se s tím poprat jinak a na světě bylo Commando, které bylo v anglii motocyklem roku 5krát po sobě..podotýkám že i po nástupu tolik opěvované foury. Isolastic je prostě geniální. Kdo vyzkoušel, případně přesedlal z featherbed dvouválce hned na commando může potvrdit. Náročnost na údržbu opravdu není tak horká..prostě se to jednou za x tisíc km vymezí..mnohem více práce se stráví na jiném servisu. Upuštěno od tohoto řešení nebylo z důvodu získaných zkušeností.. Norton resp NVT nedokázali konkurovat a byl konec.. To jen tak na okraj. Automobilové čtyřválce jsou taky uložené v gumách a určitě né proto, že je to k ničemu...
Dodatečné ukládání motocyklových motorů do silenbloků je asi nesmysl..moc práce s nejistým výsledkem. Jen výběr gumy s ideální tuhostí bude strašněj oříšek. Buďto se s vibrujícím strojem smířím a beru to jako jeho charakteristickou vlastnost nebo ho prodám a koupím sterilní čtyř a více válec který nevibruje..
Roadster
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 226
Registrován: 22. 9. 2010 15:19

Předchozí

Zpět na technických problémech pro začátečníky...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků