XJ550 - Záměna budíků

Diskuze o technických problémech pro začátečníky.

XJ550 - Záměna budíků

Příspěvekod KLIMA » 26. 12. 2016 16:04

Zdravím,
Jsem začátečník a dělám svou první přestavbu. Je to pro mě výzva, ale neobejdu se bez rad a pomoci zkušenějších ;)
Rád bych vyměnil orig. budíky na své Yamaha XJ 550 r.v. 1981 a to z několika důvodů. Velikost samotných budíků, špatně ukazující hodnota otáčkoměru (cca o 1/2 méně než jsou reálné otáčky), chybějící čudl pro denní počítadlo apod.
Nikdy jsem to nedělal, ale co jsem hledal a zjišťoval tak je pár věcí co mě zaráží a uvádí v nejistotu.

U některých budíků jsem si všiml převodového poměru či koeficientu (K=1,4 nebo 60 Km/h = 1400 RPM). U svých budíků jsem nic takového nenašel (možná je to schováno někde pod krytem). A teď k věci tedy.

Na co si dát pozor při koupi / výměně budíků?
Jak zajistit aby tachometr ukazoval správnou rychlost?
Je možné nějaké seřízení otáčkoměru?
Co může být příčinou špatně ukazujících otáček?


Ještě podotknu, že bych rád zachoval analogové/mechanické budíky, žádné digitály ;)

Předem díky za jakékoliv rady / tipy / info.
KLIMA
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 6
Registrován: 28. 7. 2016 19:49
Bydliště: Nový Jičín

Re: XJ550 - Záměna budíků

Příspěvekod sannySRX » 27. 12. 2016 18:09

hoj
já osobně doporučuji opravit původní.
nulovací kolečko jde většinou koupit nebo nějak udělat
špatně ukazující otáčkoměr - zkouknul bych prvně bowden ideálně demontovat a zkontrolovat.
Pokud to nebude v bowdenu můžeš zkouknout náhon - převod by měl být 1:5 -následně ho můžeš i demontovat - povolíš ten 1 šroubek na motoru a vytáhneš - tady není co jen zkontrolovat stav možná vyměnit o kroužek a gufero jestli někde prolíná olej.
Nakonec rozebrat přístrojovku a kouknou se jestli jde ručička volně nebo jestli není nějaké jiné poškození otáčkoměru


Pokud budeš chtít zachovat oba mechanické budeš muset vycházet z daných poměrů (náhonů) event. konstant u obou je nějaký převodový poměr ve většině je to u Yamahy rychlost- K = 1,4 a otáčky - I = 1:5
jinak výpočet K
If you are not sure which translation has your motorcycle, then
can you even find out whether this instrument the speed
will display correctly. The K value can be determined as follows:

-Circumference of the wheel measure (using tape or by rolling).
-Unscrew wave of the speedometer. Perform 10 turns with the wheel
and this count the turns of the now visible Vierkantes.
-Calculation: K number of revolutions of the square = 10 x divided by the wheel circumference
in cm.
-Round the result to one place after the decimal point
(There are actually only speedos with the K values of 1.0 and 1.4).

Osobně bych se neobával elektronického otáčkoměru spíše naopak je spolehlivější a přesnější
motor v srdci
život je boj a kdo chce žít musí bojovat

http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=83894&act=moto-denik-detail&ddid=55273
sannySRX
Uživatelský avatar
Člen CRC
Člen CRC
 
Příspěvky: 456
Registrován: 26. 9. 2009 22:28
Bydliště: Prágl

Re: XJ550 - Záměna budíků

Příspěvekod KLIMA » 29. 12. 2016 16:40

Paráda, díky moc za info.
Takhle stručně mi to bohatě stačí. Se zbytkem se nějakým způsobem poperu a když nebudu vědět, znovu se obrátím tady ;)
Jestli na to nezapomenu, napíšu zde poté jak jsem pochodil ;)

Ještě jednou díky moc.
KLIMA
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 6
Registrován: 28. 7. 2016 19:49
Bydliště: Nový Jičín


Zpět na technických problémech pro začátečníky...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron