Zapadlý šroubek v rozvodu

Diskuze o technických problémech pro začátečníky.

Zapadlý šroubek v rozvodu

Příspěvekod Fojes » 24. 6. 2017 01:14

Zdravím,
dneska jsem byl trochu zkusit motor po složení válců a hlavy a po pár kilometrech začaly cvakat ventily. Sundal jsem tedy víko hlavy a zjistil, že jeden šroub hnacího kola vačky je povolený a druhý tam radši není vůbec... takže pravděpodobně je někde dole u rozvoďáku... paráda.... Zkoušel jsem tam strkat magnet na tyčce, ale neuspěl jsem. Chtěl jsem se tedy zeptat, zda nevíte, jak to tam dole vypadá, jestli měl kam zapadnou, nebo by měl být někde na dosah, já totiž nevím, jak to tam je, ještě jsem to neměl rozebrané, ale asi tam je kanálek pro olej, že?. Budu moc rád za každou radu... Díky.
Fojes
 
Příspěvky: 42
Registrován: 9. 1. 2017 15:15
Bydliště: Hodslavice

Re: Zapadlý šroubek v rozvodu

Příspěvekod Fojes » 24. 6. 2017 10:24

Jo zapomněl jsem napsat, že jde o Yamahu xs 250, r.v. 1980
Fojes
 
Příspěvky: 42
Registrován: 9. 1. 2017 15:15
Bydliště: Hodslavice

Re: Zapadlý šroubek v rozvodu

Příspěvekod rez » 24. 6. 2017 12:58

...rozborka tě nemine :(
rez
Člen CRC
Člen CRC
 
Příspěvky: 430
Registrován: 26. 4. 2011 08:22
Bydliště: Staré Město u Uherského hradiště

Re: Zapadlý šroubek v rozvodu

Příspěvekod Fojes » 3. 7. 2017 21:23

Takže to mělo kde zapadnout, jo? To mi teda dělá radost... Jsem na dva měsíce pryč, tak jsem doufal, že až dojedu, tak si konečně zajezdím, alespoň do konce léta, ale očividně budu půlit. Jinak kdybych to rozebíral, tak asi určo budu muset dát nové těsnění pod hlavu, ikdyž to co tam mám ma najeto tak 10km, že?
Fojes
 
Příspěvky: 42
Registrován: 9. 1. 2017 15:15
Bydliště: Hodslavice

Re: Zapadlý šroubek v rozvodu

Příspěvekod rez » 4. 7. 2017 11:48

Fojes píše:Takže to mělo kde zapadnout, jo? To mi teda dělá radost... Jsem na dva měsíce pryč, tak jsem doufal, že až dojedu, tak si konečně zajezdím, alespoň do konce léta, ale očividně budu půlit. Jinak kdybych to rozebíral, tak asi určo budu muset dát nové těsnění pod hlavu, ikdyž to co tam mám ma najeto tak 10km, že?

...obávám se, že to bude až v převodovce :cry:
rez
Člen CRC
Člen CRC
 
Příspěvky: 430
Registrován: 26. 4. 2011 08:22
Bydliště: Staré Město u Uherského hradiště

Re: Zapadlý šroubek v rozvodu

Příspěvekod Dančic » 4. 7. 2017 12:14

Já bych prvně zkusil sundat boční kryt od spojky. Mám dojem, snad se pamatuju dobře, že na mojí Hondě 250 se tam dá nakouknout do spodku motoru přes propojovací otvory ve stěně karteru... No a vzhledem k tomu, že XS250 je docela sakum prdum okopčená CB/CJ 250, tak by to mohlo jít i tam.
Honda CB 750 F2 SOHC
Honda CJ 250 T
Dančic
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 1220
Registrován: 4. 2. 2010 20:45
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Zapadlý šroubek v rozvodu

Příspěvekod Fojes » 4. 7. 2017 18:56

Ok, supr, díky moc za nápad :-) Až přijedu, tak to určitě zkusím, tím nic nepokazím a stejně půjde při půlení dolů. Jinak kdyby vás ještě něco napadlo, budu rád za každý příspěvek. Jo a pokud je v převodovce, tak bych ho teoreticky možná mohl zahlédnout při vypouštění oleje, ne?
Fojes
 
Příspěvky: 42
Registrován: 9. 1. 2017 15:15
Bydliště: Hodslavice

Re: Zapadlý šroubek v rozvodu

Příspěvekod 2stroke » 5. 7. 2017 16:59

Nekoukal jsem na partsdepot, ale jestli to ma vanu, tak by ji melo stacit shodit dolu a uvidis vse v plne krase..
2stroke
 
Příspěvky: 518
Registrován: 3. 7. 2011 20:02

Re: Zapadlý šroubek v rozvodu

Příspěvekod Fojes » 6. 7. 2017 18:18

Vanu to bohužel nemá...
Fojes
 
Příspěvky: 42
Registrován: 9. 1. 2017 15:15
Bydliště: Hodslavice

Re: Zapadlý šroubek v rozvodu

Příspěvekod Fojes » 19. 8. 2017 16:00

Tak sláva, konečně jsem dorazil domů a šroubek byl úspěšně vyloven. Nakonec byl na takovém místě, že bych si nejradši vylískal... zapadl tak blbě za pružinu ventilu, že jsem si ho vůbec nevšiml a už jsem vymýšlel nejhorší scenérie, že je někde dole v motoru, takže stejně celkem štěstí :-) Ale bohužel mám teď jiný problém... Po složení pěkně šlapala, čistý volnoběh a pěkně padala z otáček. Po pár projížďkách ale začala blbnout. Zůstává viset v otáčkách a prakticky se nedá udržet rozumný volnoběh, který zůstane strašně vysoko, nebo to zdechne. Přijde mi, že čím víc se to ohřeje, tím je to horší.
Dneska jsem rozdělal karbecy rozebral, vyčistil a nastavil, chvíli docela jela, dal se udržel i volnoběh, ale jakmile se ohřála, zase to bylo čím dál horší. Myslel jsem že to přisává vzduch, ale vůbec nevím kde... Trošku divné mi přišly nové příruby sání, které se mi nezdály úplně rovné a dělaly jakoby kolébku, když jsem je přiložil na válec, zkoušel jsem pod ně dávat dvoje těsnění na sebe, ale pořád stejné.
Další poznatek je, že když za běhu motoru sundám ucpávku z trubičky podtlaku levého válce na přírubě, tak se nic nestane, ale když ji sundám z pravého, tak za chvíli zdechne pokud nepřidávám plyn.

Jinak mám nové vzduchové filtry, nové příruby, nové těsnění, vše jsem se snažil důkladně stáhnou objímkama. Taky jsem zkoušel dělat synchon karbců, ale je to skoro nemožné nastavit, protože motor se neudrží v stabilních otáčkách... nastavil jsem to tedy jen od oka když jsem je měl dole. Bohatost jsem zkoušel nastavovat jak podle manuálu, tak i různě jinak.

Je mi jasné, že už se to asi mnohokrát řešilo, ale už si fakt nevím rady. Všude je napsané poladit bohatost, vyčistit karbce a udělat synchron.

Jinak ještě mě překvapilo, že někdy, dokonce i za tepla, se po startu začoudí z výfuku, ale přikládám to čísnkému těsnění pod hlavou, které by potřebovalo ještě znovu dotáhnou.
Fojes
 
Příspěvky: 42
Registrován: 9. 1. 2017 15:15
Bydliště: Hodslavice

Další

Zpět na technických problémech pro začátečníky...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron