od Hollas » 19. 8. 2011 23:19
Na Wall Street: Dominic Rushe: Triumph řve na chvíli Norton vyvíjí selhat
Píše se rok 1967, šedesátá léta jsou kyvné, je mini mini, a mladý ad exec v Londýně cool nápad prodávat nový Norton Commando motocyklu.
Michael Wolff, v Wolff Olins, chce využít zeleně kruh jako podpis na co mělo stát se jedním z nejlepších na světě motocyklů. Žádné jméno, žádný logo, jen zelená.
Blob by jít na tachometru a otáčkoměru, na odznaky, přívěsky na klíče, trička. Zelené balónky by vznáší nad fotbalové stadiony, bude zelený vinyl jeden podporovat Norton.
"Byl to symbol téměř arogantní jednoduchosti. To představuje nic. Bylo to jen věc sama o sobě. Michael Wolff věří, že lidé jsou přesunuty do zdánlivě bezvýznamné objekty v logický argument, a že tento vliv je stěží byl využíván, "vysvětluje Wolff Olins zveřejnění období.
Všimněte si, že minulý čas. Norton nenáviděl. A zatímco upravený zelený blob může ještě být viděn na hodiny starého Nortons, byl vyhozen zbytek kampaně.
Dnes, Wolff Návrh se zdá nesporné ve světě, kde se okamžitě identifikovat Orange náměstí a HSBC trojúhelníky. Ale tenkrát, Norton vedení byl způsob, jak za časů - stejně jako zbytek britské motocyklový průmysl.
Commando šel jako raketa, prodeje byly obrovské, ale manažerské neschopnosti a neschopnosti vypořádat se s měnícími se trendy viděl společnost dřez spolu s průmyslem. Commando nedostal elektrický startér až do roku 1975 - a zkuste nastartovat 500 liber britské železa.
Jak se věci změnily. Nyní Británie je posedlý stylem vůdci a Triumph, s jeho nově oživené motocyklu značky, vesele spolupracuje s módními návrháři, aby se jeho kola prodává.
Společnost se sídlem v Hinckley, Leicestershire, nedávno zahájila Bonne-ville kola z více než Paul Smith. Tom Cruise přijel Triumph Speed Triple v Mission Impossible II. V Americe, společnost prodala 1070 motocyklů v březnu, 58% více než ve stejném období loňského roku.
Harley Davidson - jako každý hlupák ví - jsou pro tlusté lidi a účetní. Triumph, na kole z Brando a McQueen, se zchladit.
Myslel jsem, že tohoto obratu kolem minulý týden, když bylo oznámeno, že Norton šel ke zdi opět.
V roce 2003 americký nadšenec a kola stavitel Kenny Dreer podařilo zápasit se značkou mimo skupinu chamtivci.
V roce 1999 časopis Cycle World uveden na obalu, že Norton Dreer měla obnovit. Příběh vyvolal velký zájem. Postavil 50 a prodal za $ 20,000 (16,500 €) za kus.
Zároveň se pustil do získávání jméno Norton a navrhování motocykl, který by mohl masové produkci.
Tento měsíc Cycle World má jej na krytu znovu. "Retro vztek, náhle starý je nový nová," tvrdí časopis. Tam je obraz Norton, ale hlavní je image nového Triumph Scrambler 900, model založený na klasickém Bonneville.
Dreer zamýšlel jeho 961 Commando soutěžit s Ducati Monster a Triumph Speed Triple a recenze vypadala slibně.
Ale počáteční náklady na výrobu nového podniku se ukázaly jako příliš mnoho. Nový Norton měl stát $ 8,5 m již. Klikových hřídelí pro čtyři prototypu 961s Odhaduje se, že stálo 60.000 dolarů set. Další $ 10 metrů bylo nutné začít ve velkém měřítku, v souladu s Cycle World.
Jako jeden z designérů Business Week řekl: "To je ta potíž s start-up, spustit plnou rychlostí směrem k propasti, věřit most tam bude, když přijedete."
Co nyní Norton? Tam je spekulace, že Triumph doufá, že k zajištění jméno. Je to návrat k britské motocyklový průmysl?